-
MAGASINER PAR CATÉGORIE
-
- Tapis Protecteur
- Pommeau de levier de vitesse
-
- Ensembles
- Indicateurs de vitesse
- Tachometers & Shift Lights
- Température
- Voltmètre
- Niveau de carburant
- Manomètres - Pressure Gauges
- Air Fuel Ratio (AFR)
- Boost & Vacuum Pressure
- Pyrometer
- Tableau de bord de course
- Gauge Mounts & Trim sur mesure
- Capteurs et adaptateurs
- Câblage et éclairage
- Moniteurs et enregistreurs de données
- Minuteurs, horodateurs et horloges
- Garniture intérieur
- Pédales
- Rangement intérieur
- Accessoires
- Sièges auto
- Volants
- Entretien Automobile
- Tapis de coffre
- Couvre-siège
- Pare-soleil
- Antivol
-
- Spacer de roues
- Garde-boue
- Bull Bar
- Déflecteurs de vitre
- Déflecteurs de capot
- Déflecteurs de toit
- Fender Flares & Trim
- Grilles
- Klaxon
- Miroir
- Protège aile
- Protecteurs de pare-choc & seuils
- Light Covers & Lamp Guards
- Entretien Automobile
- Garniture extérieur
- Grille Guards
- Renforts et protection
- Toits souples et rigides
- Support & contour de plaque
- Emblèmes et logos
- Antenne
- Support de roue de secours
- Tow Hook
-
- Housses
- Accessoires Off-Road
-
-
- Filtres à huile
- Oil Catch Can
-
- Huiles Moteur
- Fluides de Transmission, Huiles, Additifs
- Additifs pour Huile Moteur
- Liquides de Frein
- Liquides de Direction Assistée
- Antigel & Additifs
- Additifs pour Système de Carburant
- Lubrifiants Différentiels
- Lubrifiants pour Transfer Case
- Lubrifiants pour Suspensions
- Lubrifiants pour Roulements
- Autres
- Support
- Throttle Bodies
- Stage de Performance
- Poulies & Courroies
- Collets de serrage
- Pan à huile
- Gaskets
- Bloc Moteur
- Engine Dress Up
-
-
- Coil Springs
- Coilovers
- Amortisseurs
- Amortisseurs & Ressorts Kits
- Handling Kits
- Lift Kits
- Leveling Kits
- Sway bars & Link kit
- Steering Arms, Rods & Links
- Strut Bars
- Bushing & Support
- Ball Joints
- Composantes alignement
- Control Arm
- Contrôleur
- Steering Dampers
- Suspension à air
- Suspension à lames
- Accessoires
-
- Ensemble embrayage
- Disques de Clutch
- Pressure Plates
- Flywheels
- Transmission Refroidissement
- Supports
- Pommeau & Levier de Vitesse
- Liquide a transmission
- Cardan
- Composantes Électroniques
- Composantes Embrayage
- Différentiels
- Drive Shaft
- Driveshaft Yokes
- Flexplates
- Pan à huile
- Torque Converters
- Bearings & Moyeu de roue
- Transmission
- Transmission Shafts & Gears
-
-
- Extérieur
-
- Ensembles de démarrage et accessoires
- Éviers et drains
- Filtres à eau et cartouches
- Hivernisation
- Pompes
- Raccords de plomberie
- Rafraîchisseurs et adoucisseurs d'eau
- Régulateurs de pression d'eau
- Réservoirs de rétention
- Robinets et accessoires de douche
- Toilettes et accessoires
- Trappes et remplissages d'eau
- Tuyaux de plomberie
- Douches et baignoires
- Chauffe-eau
- Génératrice
-
- MAGASINER PAR PRODUIT
- ACHETER PAR MARQUE
- ROUES & PNEUS
- Contactez-nous
-
Mon garageAjouter un véhicule
Mon garage
- Recevez des recommandations
- Trouvez facilement vos pièces
- -20%
- LIVRAISON GRATUITE
Edelbrock | Engine Camshaft and Lifter Kit - Dodge / Plymouth 1968-1978
- FIÈREMENT CANADIEN
- GARANTIE DU MEILLEUR PRIX
- COMPATIBILITÉ GARANTI
Edelbrock - Engine Camshaft and Lifter Kit
Description
Edelbrock part #2192 Performer-Plus camshaft is designed for 1968 and later big-block Chrysler 383-400-440 V-8 applications. This Edelbrock cam kit produced 427 ft-lbs. of torque when used with #2191 intake and stock iron cylinder heads on a 440 engine. The camshaft will produce optimum torque from the low-end to the mid-range, Performer-Plus camshafts match with Performer manifolds for vehicles operating from off-idle to 5500 rpm. This Performer-Plus is a smooth idling cam for daily drivers, trucks, vans, RVs and 4x4s. You can expect a major improvement in throttle response and torque. All camshafts include flat tappet lifters, assembly lube and instructions. Camshaft Specifications: - Duration @ .050 Intake: 204 degrees - Duration @ .050 Exhaust: 214 degrees - Lift @ Valve Intake: .420" - Lift @ Valve Exhaust: .442" - Lobe Separation: 112 Degrees - Intake Centerline: 107 Degrees - Idle Vacuum @ 1000 RPM's: 14"
Caractéristiques
- Advertised Exhaust Duration: 280
- Lobe Separation: 112
- Intake Valve Lift: 0.420 IN
- Advertised Intake Duration: 270
- RGL: WARNING: This product can expose you to Chromium, which is known to the State of California to cause cancer or birth defects or other reproductive harm. For more information, visit www.P65warnings.ca.gov.
- Computer Controlled Compatible: No
- Intake Duration .050 Inch Lift: 204
- Exhaust Valve Lift: 0.442 IN
- Grade Type: Performance
- Lifter Materials: Hardened Steel
- Cam Type: Cast
- Lifter Type: Hydraulic
- Exhaust Duration at .050 inch Lift: 214
Noter:
- Livraison GRATUITE / FREE Delivery
Dodge / Ram
1970-1971 Challenger V8 6.3L SEE NOTE1
1970-1971 Challenger V8 7.2L SEE NOTE1
1970 Challenger V8 7.2L SEE NOTE2
1972-1976 Charger L6 3.7L SEE NOTE3
1974-1976 Charger L6 3.7L SEE NOTE3
1972-1978 Charger V8 5.2L SEE NOTE3
1974-1978 Charger V8 5.2L SEE NOTE3
1976-1978 Charger V8 5.2L SEE NOTE3
1972-1973 Charger V8 5.6L SEE NOTE3
1972-1978 Charger V8 5.9L SEE NOTE3
1974-1978 Charger V8 5.9L SEE NOTE3
1976-1978 Charger V8 5.9L SEE NOTE3
1968-1973 Charger V8 6.3L SEE NOTE3
1972-1978 Charger V8 6.6L SEE NOTE3
1972-1973 Charger V8 7.0L SEE NOTE3
1968-1974 Charger V8 7.2L SEE NOTE3
1970-1974 Charger V8 7.2L SEE NOTE4
Plymouth
1970-1971 Barracuda V8 6.3L SEE NOTE5
1970-1971 Cuda V8 6.3L SEE NOTE5
1970-1971 Cuda V8 7.2L SEE NOTE5
1970-1971 Cuda V8 7.2L SEE NOTE6
1968 GTX V8 6.3L SEE NOTE7
1968-1971 GTX V8 7.2L SEE NOTE7
1970-1971 GTX V8 7.2L SEE NOTE8
1972-1974 Road Runner V8 5.2L SEE NOTE9
1972-1973 Road Runner V8 5.6L SEE NOTE9
1974 Road Runner V8 5.9L SEE NOTE9
1968-1971 Road Runner V8 6.3L SEE NOTE9
1972-1974 Road Runner V8 6.6L SEE NOTE9
1969-1974 Road Runner V8 7.2L SEE NOTE9
1970-1974 Road Runner V8 7.2L SEE NOTE10
Note 1: Off-Idle to 5500rpm; Adv. Dur. at 0.050 Int/Exh 204/214 Deg.; Lift at Valve Int/Exh 0.420/0.442 in.; Lobe Seps 112 Deg; Intake Center Line 107 Deg; Engines Transplanted Into Uncontrolled/Pre-Pollution Vehicle; Idle Vacuum at 1000 RPM - 14 inch~ Designed For The Engine Swap Market~ Not Legal For Use On Pollution Controlled Vehicles~ Produces 427 ft.-lbs. When Matched w/2191 Intake and Stock Heads~ Camshaft Utilizes One Bolt Configuration;
Note 2: Off-Idle to 5500rpm; Adv. Dur. at 0.050 Int/Exh 204/214 Deg.; Lift at Valve Int/Exh 0.420/0.442 in.; Lobe Seps 112 Deg; Intake Center Line 107 Deg; Engines Transplanted Into Uncontrolled/Pre-Pollution Vehicle; Idle Vacuum at 1000 RPM - 14 inch~ Designed For The Engine Swap Market~ Not Legal For Use On Pollution Controlled Vehicles~ Produces 427 ft.-lbs. When Matched w/2191 Intake and Stock Heads~ Camshaft Utilizes One Bolt Configuration;Engine Version: Hi-Perf.